Sağlık Bilimleri Fakültesinde Eğitim Gören Öğrencilerin Dijital Oyun Bağımlılığı Farkındalıklarının İncelenmesi
(Investigation Digital Game Addiction Awareness of Faculty of Health Sciences Students )

Author : Egemen MANCI  , Onur Mutlu YAŞAR, Hazal YAKUT ÖZDEMİR, Buse ULUCAN  
Type : Araştırma Makalesi
Printing Year : 2024
Number : 11-3
Page : 276-288
Doi : http://dx.doi.org/10.33468/sbsebd.391
    


Summary

Dijital oyunlar, internet kullanımının yaygınlaşması ve bağlantı hızının artmasıyla birlikte insanların zamanlarını geçirdikleri önemli bir platform ve boş zaman aktivitesi haline gelmiştir. Dijital oyunların her zaman ve her yerde erişilebilir olması ve kişilerin fiziksel olarak bir arada olmasını gerektirmemesi ve pandemi gibi faktörler nedeniyle özellikle günümüz gençleri arasında popülaritesinin önemli ölçüde arttığı ve bağımlılık düzeyine ulaştığı savunulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı farkındalığını belirlemektir. Çalışma nicel araştırma modellerinden biri olan ilişki modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde Spor Bilimleri, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Beslenme ve Diyetetik ve Hemşirelik Bölümlerinde öğrenim gören 344 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Dijital Oyun Bağımlılığına İlişkin Farkındalık Ölçeği (DOBİFÖ)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Çalışmamızın bulgularına dayanarak, sağlık bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı farkındalıklarının yüksek olduğu görülmektedir (X¯= 3,85). Beslenme bölümü diğer bölümlere kıyasla en yüksek farkındalık düzeyine sahipti. Ayrıca kadın öğrencilerin erkeklere göre farkındalık düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca, dijital oyun oynamayanların farkındalığının daha yüksek olduğu da belirlenmiştir.



Keywords

Dijital oyun, dijital spor, oyun bağımlılığı, farkındalık



Abstract

Digital games have become an important platform and leisure activities where people spend their time with the widespread use of the internet and the increase in connection speed. Since digital games are accessible anytime and anywhere and do not require people to be physically together, it is argued that their popularity has increased significantly and reached the level of addiction, especially among today's youth and with the effect of factors such as the pandemic. The aim of this study is to determine the digital game addiction awareness of health sciences faculty students. The study was done using the relationship model, which is one of the quantitative research methodologies. This study included 344 university students studying in the Sports Sciences, Physical Therapy and Rehabilitation, Nutrition and Dietetics, and Nursing Departments at the Faculty of Health Sciences. The Awareness of Digital Game Addiction Scale (DOBİFÖ)" was used to collect data. The parametric tests were used in data analysis. Based on the findings of our study, it is seen that students studying in the field of health sciences have a high awareness of digital game addiction (X¯= 3.85). The nutrition department shows the highest level of awareness compared to other departments. In addition, it was observed that female students had higher levels of awareness than males. It was also observed that the awareness of those who do not play digital games was higher.



Keywords

Digital game, digital sports, gaming addiction, awareness